Projecte Pis Amic a Girona

Projecte Pis Amic a Girona Fundació Astrid 21

L'OBJECTIU DE LA FUNDACIÓ ASTRID 21

Fundació privada sense ànim de lucre que té com a objectiu principal que tota persona amb la Sí­ndrome de Down o altre discapacitat psí­quica tingui, com qualsevol altre persona, un lloc a la societat i la seguretat que podrà prosperar i millorar la seva qualitat de vida.

EL PIS AMIC
Aquest projecte vol ser un pas més cap a la inclusió de les persones amb discapacitat intel·lectual a la societat, pretén trencar el clixé de que les persones amb discapacitat intel·lectual no poden viure soles o no poden conviure amb persones sense discapacitat. El Pis Amic promou la convivència d’universitaris amb persones amb discapacitat intel·lectual o la Síndrome de Down per facilitar la seva emancipació.

DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE
Consisteix en que comparteixin pis al llarg de tres mesos, dos joves de la Fundació Astrid 21 amb dos estudiants de l’ UdG, rebent sempre el suport necessari per part dels professionals de la Fundació. Aquesta experiència serveix de pont per la seva emancipació, perquè cada jove acabi decidint com voldrà viure en un futur immediat, amb la família, amb amics, amb la parella o sol. Tanmateix, la màxima aspiració de les persones és poder aconseguir una autonomia personal plena i una vida independent satisfactòria, però si aquest objectiu no sempre és possible per a tothom, és encara més complex, però no impossible, per a les persones amb discapacitat intel·lectual. I per això, tenen sentit programes com el que presentem.